Розкажи мені про себе

Мета. Ближче познайомитися з учнями класу, дізнатися про їхні інте­реси, мрії; виховувати такі риси характеру як доброта, милосердя, дружба, товариськість.

Обладнання. Вислови, прислів'я, приказки.

(Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти. Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться. Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)

Епіграф. Посієш вчинок - пожнеш звичку,

посієш звичку - пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю.

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас година знайомства «Розкажи мені про себе». Сама тема говорить про те, що ми більше розкажемо один одному про себе, свої захоп­лення, мрії, бажання. Бо разом живемо в одній класній сім'ї, але чи знаємо один одного? Нашу розмову-знайомство мені хочеться почати словами відо­мого поета Василя Симоненка:

Ти знаєш, що ти - людина?

Більше тебе не буде

Ти знаєш про це чи ні?

Завтра на цій землі,

Усмішка твоя - єдина.

Інші ходитимуть люди –

Мука твоя - єдина.

Добрі, ласкаві і злі.

Очі твої одні.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі - людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні.

Кожна людина живе на землі тільки одне життя, а тому варто задуматись над тим, як його прожити. Адже «більше тебе не буде завтра на цій землі, інші ходитимуть люди - добрі, ласкаві і злі». А яка згадка зали­шиться про тебе, що корисного зробиш ти, щоб люди не забули тебе?

У кожного з нас від народження з'являються свої принципи: один лю­бить спокій, буденність, простоту, скромність, інший - навпаки: неспокій, святковість, вишуканість. Одні ростуть і виховуються в сім'ях, де панує любов, злагода, людяність, достаток, а інші - в сім'ях, де можна почути сварки, образи, немає "повного достатку. Але кожен з нас зі своїм народжен­ням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм кроком, вчинком. Перед кожним з нас повинна бути якась мета, мрія, яку хочеться здобути, досягти.

А зараз кожен розкаже про себе, про свої улюблені заняття, мрії, бажання.

(Лине тиха мелодія, і учні розказують про себе.)

Дуже важливо в житті мати товариша, подругу, з якими можна розді­лити свою радість і горе, поділитися найпотаємнішим. Справжній товариш ніколи не залишить в біді, з ним завжди приємно. Але пам'ятаймо при­слів'я: «Друга шукай, а знайдеш - тримай». Ми не повинні зраджувати дружбу, робити неприємне тому, з ким дружиш.

Практична робота «Як поведешся в такій ситуації?»

Учні читають завдання і висловлюють свої думки.

1. Уяви, що ти з друзями знайшов загублений вчителем листок. На ньому - розв'язання завдань завтрашньої контрольної роботи. Друзі сказали тобі, якщо не скажеш вчителеві, то всім забезпечені хороші оцінки з контрольної роботи. Як ти зробиш? Послухаєш друзів? По­відомиш вчителя про знахідку?

2. Перед фізкультурою двоє учнів вирішили: давайте-но підемо з уроків. Якщо підуть усі - то нікому нічого не буде. Учні пішли, та потім виявилося, що дехто залишився. І серед них якраз ті двоє. Тих, що пішли з уроків, покарано. Як оцінюєте вчинок тих учнів, які орга­нізували втечу, а самі не втекли? А як - вчинок решти учнів, тобто тих, що втекли?

3. Декілька днів Оксана не з'являлася до школи. Ніхто: ні вчи­телька, ні учні не знали, що з нею сталося. І ось Оксана в школі. В неї дуже сумний вираз обличчя, в очах винуватість. На класних зборах вчителька і учні посварили Оксану за погане відвідування школи, зни­зили поведінку. Ніхто з однокласників не захистив дівчину. Оксана, вийшовши з класу, заплакала. Чи правильно поступили вчителька і учні? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею?

4. Кожного дня Марійка приходила в школу в іншому одязі. Всі дівчата тільки тихенько поглядали на неї, заздрили, а вона вихваляла­ся, що батько приїде з Німеччини і ще привезе. Однокласниці почу­вали себе ніяково, тому що вся увага хлопців була звернута тільки на Марійку. Вона перестала дружити з своїми однокласницями, бо вва-

жала їх несучасними. Як ви оцінюєте поведінку Марійки? Що зроби­ли б ви, будучи її однокласником чи однокласницею? Чи правильно поступали хлопці?

5. Ви запропонували дружбу дівчині з сусіднього класу. Вона по­годилась. Ви разом з нею ходите в школу, інколи готуєте уроки, слу­хаєте музику. Але одного разу ваш товариш сказав їй, що ви - нечесна людина, що, крім неї, у вас ще багато подруг. Дівчина, вислухавши це, не захотіла більше з вами спілкуватися, бачити вас. Хто винен у цьо­му? Як оцінюєте вчинок свого товариша? Чи продовжуватимете з ним дружити? Як плануєте помиритися з дівчиною?

6. Уяви таку ситуацію: у ваш клас поступила на навчання нова учениця (прибула з іншої школи). Твої однокласники не прийняли її, глузують з неї. Дівчата також не дуже охочі дружити з нею. А нова учениця почала подобатись тобі. Як ти діятимеш в такій ситуації?

- Підтримуватимеш однокласників і ніколи не заступатимешся за неї?

- Почнеш дружити з цією дівчиною і не звертатимеш ні на кого уваги?

- Просто будеш ждати і спостерігати, що буде далі?

- Чи поступиш якось інакше?

7. В тебе незабаром день народження. Хочеш запросити своїх друзів.

Весь час займаєшся прибиранням. І ось святковий торт на столі, всі

друзі зібралися. Ти запросив до столу і своїх батьків та молодшу

сестричку. Та дехто з гостей був проти того, щоб батьки були присутні. Як поступиш в такій ситуації?

8. Як ти уявляєш собі шкільну дружбу міх хлопцем і дівчиною? Чи віриш у те, що пізніше вона може перерости в любов?

9. Твій батько зловживає алкоголем. Твої шкільні друзі знають про це і постійно глузують з тебе. Що робитимеш в такій ситуації?

10. Якось однокласник запросив тебе послухати музику. Ти пообі­цяв обов'язково прийти. І ось у тебе з'явився вільний час і ти згадав про запрошення. Коли прийшов до нього, то побачив ще багатьох хлопців. Вас швидко познайомили. А через деякий час тобі запропону­вали сигарети. Ти ніколи ще не курив. Як поступиш в даній ситуації?

Підсумок.

Як бачимо, в житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому треба бути, насамперед, розсудливим, розумним, не квапитись з рішеннями і висновками, вміти розрізнити, де справжня дружба, а де ні.

Наша розмова-знайомство підходить до кінця. Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи почерпнули для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям. Бо, як сказав славний Кобзар Т. Шевченко, «...не гнилою колодою по світу валятись... А жити, серцем жити і людей любити».

Де б ви не були, ким би не стали, у першу чергу повинні бути Людиною-християнином.

Кiлькiсть переглядiв: 536